Hørt på havnen

Til Carsten (Møn Bådene)

Jeg havde i nogen tid gået og puslet med tanken om en tur til Stege, for at prøve kræfter med de skønne brakvands Gedder. Jeg kontaktede Casper Lindberg, om har var interesseret i at gøre mig selskab. Han var straks med på ideen. Så var det bare at få det til at hænge sammen, men det var nu ingen problem. Et opkald til Keldby Camping, og så var der styr på overnatningen til en meget fordelagtig pris. Næste punk var adgang til en båd. Så ringer til MØN BÅDENE og snakkede med Carsten. Mage til venlig og hjælpsom person skal man lede længe efter. Så nu var der også styr på båden.

Så fredag aften d.20/3 gik turen fra Vojens, Sønderjylland mod Møn. Turen gik som smurt, og inden vi så os om, holdt vi på Stege havn. Nu var det bare at fortsætte de få km. ud til Keldby Camping. Vel ankommet fik vi udleveret nøglen til hytten der skulle være vores base weekenden over. Inden længe gik vi til køjs, så vi kunne være Max klar næste morgen gik det igen mod Stege, og efter et besøg hos det lokale bager stod vi kl. 5.45 igen på havnen. Vi havde aftalt at mødes med Carsten kl. 6 og har var også allerede ved at tjekke om alle både/motorer fungerede som de skulle.

Som sagt er Carsten en meget flink mand, så vi var ikke i tvivl om at vi var i de bedste hænder. Så efter en go snak om båd/motor og ikke mindst fiskeriet og fiskepladser, fik pakket båden, og så gik det endelig løs. Carsten havde foreslået nogle pladser som vi ville prøve først. Første stop holdt også mange fisk, men det kneb med at få dem til at hugge. Så vi prøvede forskellige områder og pladser uden større held, andet end et par små gedder. At vinden så lagde sig helt blev det ikke bedre af. Men vi var stadig ved godt mod, vi havde jo set masser af gedder, så de var der jo. Først på eftermiddagen begyndte vinden at ta til som lovet, og det satte skub i fiskene. Vi har fået os pejler ind på et spændende område der også begynder at kaste fisk af sig. Jeg har en RIGTIG Stor fisk der følger med ind til båden uden at hugge!!! Så vi tar et drev ned over samme område igen, og efter få kast står vi begge med fast fisk, må nok indrømme der blev lidt kaos, men det gik heldigvis godt og Casper kunne notere sig en flot Gedde på godt 90 og godt og vel 6 kg. taget på flue. Min egen var 99 cm. og trak vægten ned på den anden side af 8 kg. så var turen allerede en succes Desværre blæste det kraftig op i løbet af ingen tid og vi måtte opgive og sejle tidligt i havn….. Efter en go Pizza på det lokale pizzaria var det tidligt i køjen….. Søndag kneb det lidt med at slippe dynen, så vi var først på havnen kl. 7 Men inden længe gik det atter ind i noret, hvor vi startede samme sted som vi sluttede dagen før. Og inden længe kroger jeg en go fisk på en af mine hjemmelavede gummidyr De er så ubeskrivelig smukke brakvands Gedderne, og denne var ingen undtagelse. Og med mål på 104 cm. og 9,8 kg. var jeg mere end godt tilfreds Da vinden igen lagde sig fuldstændig gik fiskeriet også helt i stå.men sådan er det jo nogle gange.

Og inden vi så os om var det enden på en fantastisk weekend på Stege Nor. Det er bestemt ikke sidste gang vi har besøgt dette dejlige sted, Keldby Camping, og ikke mindst Carsten og MØN BÅDENE.

Tak for denne gang vi ses.
Mvh. Casper Lindberg og Michael Røge (Myg)

Casper fangede alle sine fisk på flue.
Og jeg fangede mine på mine hjemmelavede gummidyr

Beretning om Niklas Fernandes og Casper Wissing’s tur til Stege Nor d. 13 september 2014.

Hej alle sammen!

Som nogen af jer ved,var Casper Wissing og jeg taget en tur til Møn – Stege Nor efter de smukke brakvandsgedder!

Vi mødtes hos mig kl. 04.15, vi fik hurtigt pakket mit grej i bilen og tog afsted! Mens vi kørte snakkede vi om taktik, vi havde fået en del gode mulige spots fra venner og bekendte da vi skulle fiske i vaders!!

Da Casper og jeg ankommer til Stege får vi hurtig købt lidt morgenmad, pakket grejet ud og gjort klar!

Vi fisker lidt i kanalen hvor der er lidt både, det blæser en lille smule og jeg tænker damn vi skulle nok ha haft en båd! men vi havde kigget på det et par dage før vi tog afsted og der var intet at finde! Vi ser et par gutter der er ved at pakke deres båd og spørg om de evt. kender et sted hvor det er muligt at leje en båd? De svarede at de havde faktisk lejet denne her de var ved at pakke, og ejeren af bådene ville komme indenfor få øjeblikke!

Da ejeren Carsten kom fik vi tilbudt en super fin båd med motor til 600 kroner med benzin! Vi slog til med det samme! han forklarede at det var nyt det her med udlejning af bådene og hans side ville komme op indenfor få dage!

Vi fik betalt, pakkede båden og tog afsted! Som jeg nævnte tideligere havde jeg fået lidt spots fortalt, men Carsten som vi lejede båden af gav os et rigtig fint tip om hvor vi skulle tage hen og det gjorde vi så! mens vi sejlede hen mod det spot som han havde fortalt om stoppede vi undervejs, efter godt en 30-45 minutters tid fik vi den første gedde på land en lille sag på et kilo ca.

Nu var vi næsten ved at være der hvor det gode spot skulle være og alligevel valgte vi at stoppe på vejen igen!

Og det var ikke nogen dum ide! første kast og en fin aborre tog min jerkbait!
hurtige billede og afsted igen med den !
Der går ikke 5 minutter før jeg får et solidt hug, et knald hurtig tilslag og…….. FISH ON!

Nu fik jeg virkelig lov til at mærke en rigtig fin brakvands gedde give den max gas og min Jerkbait stang fra Westin bliver sat i arbejde! efter en fed fight får Casper nettet den fine gedde og billeder kunne tages

Med humøret helt i top og en hurtig high five var det tid til at jeg lige skulle fiske min krog ud af nettet…… MEN lige med et siger Casper! FISH ON! og jeg kan bare se hans jerkbait stang klapper helt sammen! det skal siges Casper har lige startet på gedde fiskeriet og har valgt at starte hårdt ud med triggerstang & multihjul! og det blev han så sandlig beløbet for! Casper får virkelig en debut der siger spar to, med vilde udløb og flotte spring bliver han virkelig sat ind i hvad det er han har med at gøre det ! efter en god fight på 7 minutter er gedden landet og vejet til 8 kilo rent!

Gedden bliver hurtig fotograferet også er den klar til genudsætning!
Med humøret endnu højere skynder Casper sig at smide sin jerkbait ud igen og BAM! fandme ja FISH ON IGEN!!!!!

Casper er ikke til at slå igennem med smil på læben og endnu en god fisk for enden af linen! En lidt kortere fight med flotte udløb får Casper landet endnu en smuk gedde!

Dagen forsætter med en total fangsten på 14 gedder og 1 aborre! alle fisk blev taget på jerkbait og alle fisk er genudsat!

Endegrejet vi brugte:

Salmo Slider 10 cm sinking farvekode LB
Salmo Fatso 10 cm sinking farvekode RD
MaTo Baits 12 cm sinking Custom jerkbait torpedo (The Succubus & Niklas Fernandes Zander)
Esox Lucius 14 cm slowsinking farvekode firetiger!

Vil du/i vide mere om vores tur er i meget velkommen til at spørge.